Regulamin Sklepu internetowego
https://www.malgorzatasokolowska.pl//sklep
§ 1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy, dostępny pod adresem internetowym https://www.malgorzatasokolowska.pl//sklep/, prowadzony jest przez Małgorzatę Sokołowską, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: Kancelarię Radcy Prawnego Małgorzata Sokołowska, z siedzibą w Poznaniu, 60-805, ul. Niecała 12.3, NIP: 6671708203, REGON: 301393009.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, korzystających ze Sklepu i określa zasady zakupu Produktów i eProduktów od Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu, w tym wzajemne prawa i obowiązki Stron z tym związane.
§ 2 Definicje
- Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i innymi stosownymi przepisami prawa.
- ebook – należy przez to rozumieć książkę w wersji elektronicznej, tj. tzw. e-książkę; plik z treścią zawierającą taką książkę właśnie może być zapisany w formacie PDF, ePub, MOBI lub innym oferowanym przez Sprzedawcę w ramach Sklepu, stosownie do informacji podanej obok danego ebooka;
- eKonsultacja – konsultacja przeprowadzona z Klientem telefonicznie bądź online
- eProdukt – należy przez to rozumieć produkt w wersji elektronicznej, tj. ebook, kurs online, wzory dokumentów, czek listy i inne materiały w wersji elektronicznej;
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów oraz Ebook’ów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – konto klienta w Sklepie bądź na Platformie szkoleniowej, na którym są gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie bądź o zamówionych kursach.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty oraz Ebooki do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów i Ebook’ów.
- Operator płatności „Paynow” – mBank S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000525237, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy, NIP: 526-021-50-88.
- Platforma szkoleniowa – platforma, na której znajdują się zakupione kursy.
- Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych lub wpłata przy odbiorze Produktu – w zależności od wybranej formy płatności i zamówionego Produktu.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, dokonujący zamówienia produktów związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://www.malgorzatasokolowska.pl//sklep/
- Sprzedawca – Małgorzata Sokołowska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Kancelaria Radcy Prawnego Małgorzata Sokołowska, ul. Niecała 12/3, 60-805 Poznań, NIP: 6671708203, REGON: 301393009.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu, eProduktów lub eKonsultacji ze Sprzedawcą.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: Kancelaria Radcy Prawnego Małgorzata Sokołowska, ul. Niecała 12/3, 60-805 Poznań
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@kancelaria-ms.com
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy : 03 1140 2004 0000 3102 8088 3257
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 9:00 – 15.00.
§ 4 Wymagania techniczne
- Klient może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu oraz innych Klientów.
- Do skorzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty oraz eProdukty potrzebne są:
-
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet,
- odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies, np. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome;
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty elektronicznej (e-mail),
włączona obsługa plików cookies, - aktualne narzędzie/program obsługujący pliki elektroniczne w formacie pdf, ePub, MOBI.
-
- Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
- Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu.
§ 5 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta Produkty i eProdukty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.
- eProdukty dostępne w sklepie to:
-
- eBooki,
- kursy online,
- wzory dokumentów i inne materiały w wersji elektronicznej
- ekonsultacje
-
- eKonsultacje udzielane są na podstawie przesłanych przez Klienta drogą elektronizną informacji na adres e-mail: sokolowska@kancelaria-ms.com. W celu udzielenia porady prawnej Klient może zostać poproszony o przesłanie drogą elektroniczną opisu problemu będącego przedmiotem konsultacji oraz niezbędnych dokumentów minimum 48 godzin przed terminem konsultacji. Konsultacja będzie zrealizowana w ciągu 7 dni roboczych od przesłania e-maila lub potwierdzenia terminu w udostępnionym kalendarzu elektronicznym bądź drogą mailową. Czas konsultacji może zostać wydłużony o czas urlopu osoby udzielającej eKonsultacji, o którym Klient zostanie powiadomiony.
§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
-
- imienia i nazwiska i ewentualnie nazwy firmy,
- adresu (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto),
- adresu e-mail,
- NIP firmy, nazwa firmy.
-
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§7 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu;
- wybrać Produkt lub eProdukt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- jeśli Klient posiada kod promocyjny, powinien wpisać w polu: „Kod kuponu” wpisać go i kliknąć przycisk: „Zastosuj kupon”, a cena ulegnie modyfikacji;
- podać, w zależności od wybranej opcji (osoba fizyczna/firma):
-
- imienia i nazwiska i ewentualnie nazwy firmy,
- adresu (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto),
- adresu e-mail,
- numeru telefonu,
- NIP firmy, nazwa firmy,
- ewentualnie uwag do zamówienia;
-
- wybrać formę dostawy Produktu;
- zaakceptować Regulamin poprzez zaznaczenia okienka oznaczonego jako „Przeczytałem/am i akceptuję regulamin” (obowiązkowe). Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia;
- wyrazić zgodę na dostarczenie treści cyfrowych przed terminem do odstąpienia od umowy (obowiązkowe)
- wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wysłania newslettera (dobrowolne)
- zaakceptować oświadczenie:
Oświadczam, że zapoznałem się z przepisem art. 38 pkt 13) ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o Prawach Konsumenta, zgodnie z którym „Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy”
i na tej podstawie wyrażam zgodę na utratę prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Ebooka w przypadku spełnienia przez Sprzedawcę świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy”.
Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia Ebooka;
- wyrazić zgodę na realizację zamówienia dokonując kliknięcia w przycisk „Kupuję i płacę”, co oznacza, że zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem uiszczenia należnej Sprzedawcy zapłaty;
- Zgody obowiązkowe oznaczone są *.
- opłacić zamówienie w określonym terminie.
§ 8 Zawarcie umowy sprzedaży Produktu oraz eProduktu
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
§ 9 Realizacja zamówień na Produkty
- W przypadku wyboru przez Klienta:
-
- płatności przelewem albo płatności elektronicznej „Paynow” Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji
o gotowości przesyłki do odbioru.
-
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
-
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
-
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 10 Realizacja zamówień na eProdukty
- W procesie składania zamówienia Klient dokonuje wyboru co do formy płatności: przelew na konto albo płatność elektroniczna Paynow. Po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” dokonuje zapłaty.
- Jeśli zamówienie nie zostanie opłacone w terminie 3 dni, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.
- Niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 48 godzin od dokonania zapłaty za zamówiony eProdukt, Sprzedawca wysyła Klientowi link pobrania eProduktu na podany przez niego w zamówieniu adres poczty elektronicznej.
- Z momentem przesłania przez Sprzedawcę linku na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta, zostaje Klientowi udzielona licencja na korzystanie z eProduktu, o której mowa w §13. W tym samym momencie Konsument traci uprawnienie do odstąpienia od zawartej Umowy – w sytuacji gdy świadczenie zostało spełnione przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
§ 11 Cena
-
- Sprzedawca oświadcza, że całkowita cena za zakup jednej “sztuki” danego Produktu lub eProduktu jest podana na stronie Sklepu odpowiednio obok Produktu lub eProduktu. Cena tam podana w dacie złożenia zamówienia przez Klienta wiąże Strony.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Do każdego zamówienia zostanie wystawiona faktura w wersji elektronicznej, która zostanie przesłana do klienta po opłaceniu Zamówienia, chyba że Klient dokona płatności gotówką w siedzibie Sprzedawcy – wówczas otrzyma paragon.
§ 12 Oferowane metody dostawy i płatności za Produkt oraz płatności za eProdukty
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
-
- Przesyłka pocztowa,
- Przesyłka kurierska,
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Niecała 12/3, 60-805 Poznań.
-
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności zarówno za Produkt, jak i eProdukt:
-
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
- Płatności elektroniczne za pośrednictwem operatora wskazanego w § 2 pkt 11.
- Płatność w gotówce w siedzibie Sprzedawcy pod adresem: ul. Niecała 12/3, 60-805 Poznań.
-
§ 13 Licencja na korzystanie z eProduktów
- Każdy eProdukt oferowany za pośrednictwem Sklepu stanowi utwór w rozumieniu Prawa autorskiego, a tym samym jest objęty przewidzianą tym prawem ochroną.
- Sprzedawca jest uprawniony do udzielenia licencji lub dalszej licencji (sublicencji) na korzystanie z zakupionego przez Klienta za pośrednictwem Sklepu eProduktu,
w zależności od tego, czy Sprzedawcy przysługuje tylko licencja czy też autorskie prawa majątkowe do eProduktu. W tekście Regulaminu zarówno licencja, jak i dalsza licencja (sublicencja) są określane mianem licencji, bez rozróżnienia, czy chodzi o licencję czy sublicencję. - Zakres udzielonej licencji na korzystanie z eProduktu, w tym okres jej obowiązywania, może różnić się w odniesieniu do różnych eProduktów.
- Z datą przesłania przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w zamówieniu linku, o których mowa w §10 Regulaminu, zostaje udzielona Klientowi, który to zamówienie złożył, licencja na korzystanie z EeProduktu, objętego jego treścią, w zakresie określonym w Regulaminie oraz postanowieniach doprecyzowujących zakres licencji podanych na stronie Sklepu obok tego eProduktu, takich w szczególności, które określają:
-
- dopuszczalną ilość pobrań jednego ebooka; w braku takiego postanowienia w opisie obok eProduktu, przyjmuje się, że Kupujący może pobrać danego ebooka jeden raz;
- sposób zabezpieczenia eProduktu, który może wpływać na zakres korzystania z niego poprzez ograniczenie tego zakresu, co Klient zawierając Umowę akceptuje; w związku z powyższym Klient powinien przed złożeniem zamówienia na dany eProdukt dokładnie zapoznać się z informacją o zabezpieczeniu;
- brak prawa lub prawo skopiowania eProduktu lub określonej ilości znaków lub nagrania; w braku informacji na ten temat należy przyjąć, że pobrany eProdukt nie może być kopiowany;
- prawo lub brak prawa dokonywania wydruku tekstu eProduktu, w braku informacji na ten temat należy przyjąć, że prawo takie nie przysługuje;
- termin obowiązywania licencji, z tym, że w braku takiego terminu licencja zostaje udzielona na czas nieokreślony;
- inne elementy, o ile zostaną podane obok eProduktu. (Sprzedawca wskazuje, że Klient powinien przed złożeniem zamówienia zapoznać się zarówno z treścią Regulaminu jak i postanowieniami doprecyzowującymi treść udzielonej licencji, podanymi na stronie Sklepu obok danego eProduktu).
-
- Licencja na korzystanie z zakupionego eProduktu umożliwia korzystanie z niego tylko przez Klienta, któremu licencja ta została udzielona, dla własnego użytku wewnętrznego, z zastrzeżeniem dalszych ograniczeń określonych w treści Regulaminu lub/i w postanowieniach zapisanych obok eProduktu na stronie Sklepu, w tym także zastosowanych przez Sprzedawcę zabezpieczeń technicznych, ma charakter niewyłączny i niezbywalny. Zastrzega się , że licencja może wygasnąć w przypadku utraty przez Sprzedawcę prawa do jej udzielenia np. wskutek wygaśnięcia przysługującego mu prawa autorskiego do korzystania z eProduktu na polu eksploatacji niezbędnym do udzielenia dalszej licencji na zasadach określonych Regulaminem czy w przypadku ustania po stronie Sprzedawcy praw autorskich majątkowych do niego na ww. polu eksploatacji.
- Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów Prawa autorskiego Klient nie jest uprawniony do: rozpowszechniania ani udostępniania zakupionego eProduktu, jego fragmentów, jego/ich kopii, wykorzystywania go/jego kopii w celach komercyjnych, dokonywania zmian czy wszelkiego rodzaju modyfikacji eProduktu, usuwania błędów eProduktu.
- Klient, który zakupił eProdukt, nie ma prawa udzielania dalszych licencji na korzystanie z niego.
- Klient winien zadbać, by żadna osoba nieuprawniona nie korzystała z eProduktu przez niego zakupionego.
- Dana licencja na korzystanie z eProduktu umożliwia korzystanie z niego tylko w takim zakresie, jaki został określony wyraźnie przez Sprzedawcę, z uwzględnieniem postanowień pkt 6 powyżej. Nie można domniemywać lub wyprowadzać po stronie Klienta, który zakupił eProdukt, innych uprawnień.
- Naruszenie postanowień wynikających z niniejszego paragrafu skutkować będzie wypowiedzeniem umowy ze skutkiem natychmiastowym i usunięciem konta lub pozbawieniem Klienta prawa do składania Zamówień.
§ 14 Zabezpieczenia eProduktów
- Każdy eProdukt może być zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem znakiem wodnym (watermarkiem). Informacja o formie zabezpieczenia, o ile zostanie ono zastosowane, zostanie podana przy opisie eProduktu.
- Nie wolno usuwać zabezpieczenia eProduktu. Klient, który nabył eProdukt zobowiązuje się do nieusuwania jego zabezpieczenia.
§ 15 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi bądź Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta, akceptując regulamin podczas procesu zakupowego, a następnie korzystając ze swoich uprawnień wymienionych w niniejszym paragrafie, powinien uzupełnić swoje oświadczenie o odstąpieniu od umowy o dane potwierdzające okoliczności, że zakupiony Produkt lub eProdukt, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z jego działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywania działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta bądź Przedsiębiorcy na prawach konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
-
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
-
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
- Klient wyraża zgodę na uzyskanie dostępu do eProduktów przed terminem, o którym mowa w ust. 1 i jest świadomy utraty prawa do odstąpienia od Umowy.
§ 16 Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie na podany w niniejszym Regulaminie adres Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta – nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia Sprzedawcy reklamacji wraz z reklamowanym towarem. Jeżeli Klientem jest Konsument bądź Przedsiębiorca na prawach konsumenta, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni od dnia doręczenia Sprzedawcy reklamacji wraz z reklamowanym towarem, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stosuje się odpowiednio postanowienie z § 15 ust. 5
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§ 17 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
-
§ 18 Dane osobowe w Sklepie
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
-
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
-
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczegółowe informacje o „Polityce prywatności i cookies” Sprzedawcy zawarte są w osobnym dokumencie dostępnym na stronie internetowej Sprzedawcy: http://www.praworodzinnebeztajemnic.com.pl. O zapoznaniu się z Polityką prywatności Klient jest powiadamiany podczas składania zamówienia.
§ 19 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
ZAŁĄCZNIK
WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJEGO
_________________, ________________
Miejscowość, data
__________________________
__________________________
Dane Sprzedawcy – nazwa, adres
__________________________________________________________
Imię i nazwisko/Nazwa firmy
_________________________
NIP (jeśli dotyczy)
__________________________________________________________
Adres zamieszkania
__________________________
__________________________
Nr telefonu
__________________________
Nr zamówienia
__________________________
Data odbioru zamówienia
REKLAMACJA PRODUKTU
Zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu _______________ Produkt _____________________ jest wadliwy.
Wada polega na _____________________________________________________________________
Wada została stwierdzona w dniu ___________________
Wobec tego żądam:
- wymiany Produktu
- nieodpłatnej naprawy
- obniżenia ceny o kwotę ………….
- odstępuję od umowy.
Podaję nr mojego rachunku bankowego do zwrotu środków ____________________________
Jeśli dotyczy:
Oświadczam, że zakupiony Produkt, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z moją działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywania działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
PKD dla mojej działalności to:
- PKD nr …………………. Opis ……………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
______________________
podpis
ZAŁĄCZNIK
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
_________________, ________________
Miejscowość, data
__________________________
__________________________
Dane Sprzedawcy – nazwa, adres
__________________________________________________________
Imię i nazwisko/Nazwa firmy
_________________________
NIP (jeśli dotyczy)
__________________________________________________________
Adres zamieszkania
__________________________
__________________________
Nr telefonu
__________________________
Nr zamówienia
__________________________
Data odbioru zamówienia
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA
Oświadczam, że odstępuję od umowy ___________________ zawartej w dniu _______________ dotyczącej Produktu _____________________.
Podaję nr mojego rachunku bankowego do zwrotu środków __________________________
Jeśli dotyczy:
Oświadczam, że zakupiony Produkt, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z moją działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywania działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
PKD dla mojej działalności to:
- PKD nr …………………. Opis ……………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
- ………………………………………………………….
______________________
podpis